احمدالحسن یمانی دروغین

احمدالحسن یمانی دروغین

 پاسخ

 
یکی از نشانه های حتمی ظهور امام زمان علیه السلام ، قیام یمانی است . 
 
 امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد ؛
 
 «پنج نشانه حتمى، پيش از قيام قائم هست: [خروج‏] يمانى، [خروج‏] سفيانى، بانگ [آسمانى‏]، كشته شدن نفْس زكيّه و به زمين فرو رفتن [لشكرى‏] در بيداء »
 
كمال الدين: ص 650 ح 7 _ بحار الأنوار: ج 52 ص 204 ح 34.
 
امام باقر عليه السلام مى ‏فرمايد: «... هنگامى كه مردان، خود را به زنان و زنان، خود را به مردان، شبيه كنند ... و سفيانى از شام، و يمانى از يمن خروج كنند و [لشكرى‏] در بيداء فرو رود و جوانى از خاندان محمّد، ميان ركن [حجر الأسود] و مقام [ابراهيم‏]- كه نامش محمّد بن حسن، نفْس زكيّه است-، كشته شود و بانگى از آسمان آيد كه حق نزد او و شيعه اوست. اين، هنگام خروج قائم ماست».
 
كمال الدين: ص 330 ح 16، إعلام الورى‏: ج 2 ص 291، بحار الأنوار: ج 52 ص 191 ح 24. نيز، براى ديدن همه حديث، ر. ك: همين دانش‏نامه: ص 389 ح 1395.
 
چنان که گذشت ، یمانی از یمن قیام خود را آغاز می کند ، لذا علی علیه السلام فرمود ؛
 
«پنج چيز، از نشانه‏ هاى [ظهور] قائم است ؛ (خروج) يمانى از يمن، [خروج‏] سفيانى، نداى آسمانى، فرو رفتن زمين در بيداء و كشته شدن نفْس زكيّه‏ »
 
عيون الحكم و المواعظ: ص 244 ح 4642.
 
قیام و خروج یمانی و سفیانی هم ، همزمان است ، چنان که امام باقر عليه السلام فرمود: «... خروج سفيانى، يمانى و خراسانى، در يك سال و يك ماه و يك روز است و مانند دانه ‏هاى تسبيح، پشت سر هم هستند و همه جا جنگ و بيم و هراس است. بدا به حال كسى كه با آنان مخالفت ورزد! و ميان پرچم‏ها، پرچمى راه‏يافته‏ تر از پرچم يمانى نيست و آن، پرچم هدايت است كه شما را به سوى صاحبتان (امام زمان عليه السلام) فرا مى‏ خواند و چون يمانى قيام كند، فروش سلاح را بر مردم و مسلمانان، حرام مى‏كند. هنگامى كه يمانى قيام كرد، به سوى او برو، كه پرچمش، پرچم هدايت است و هيچ مسلمانى برايش روا نيست كه كار را بر او دشوار كند؛ كه هر كس چنين كند، از دوزخيان خواهد بود »
 
الغيبة، نعمانى ص 253 ح 13، بحار الأنوار: ج 52 ص 230 ح 96
 
خروج یمانی به طور اجمال از نشانه های حتمی ظهور است اما شخصیت یمانی و چگونگی خروج او برای ما مشخص نیست جز این که معلوم است که او اهل یمن است و از یمن ظهور می کند .
 
احمد الحسن مدعی است که یمانی خودش یعنی احمد الحسن بصری است و می آورد ؛
 
« یمانی صاحب ولایت الهی است ، دچار خطا نمیشود تا مردم را به باطل بکشاند یا آنها را از راه حق خارج کند ، او معصومی است که بر عصمتش نص و تصریح وارد شده است ، یمانی حجتی از حجت های خدا در زمینش است »
 
متشابهات ج 4 ص 69
 
و در جای دیگر می گوید ؛
 
« بدان که من قبل از اینکه متولد شوم ، یمانی بوده ام و در این عالم جسمانی از این موضوع اطلاع نداشتم ،تا خداوند مرا یادآوری و آگاهم نمود »
 
پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 98
 
در جای دیگر در یک بیان مضحک ادعا می کند که چون کسی غیر من ادعای وصایت و یمانی بودن نکرده است ، پس من وصی و یمانی هستم ، می گوید ؛
 
« برای این که مطمئن شوی که سید احمد الحسن همان یمانی و وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام است بدان که به غیر صاحب وصیت ( یعنی من ) مدعی دیگری ( برای این مناصب ) وجود ندارد »
 
پاسخهای روشنگر ج 6 ص 164
 
حال چند مطلب باید روشن شود ؛
 
1.احمد الحسن مدعی است که همان یمانی ، اهل یمن است در حالی که صراحتا خود را اهل بصره معرفی می کند و می گوید ؛
 
« احمد الحسن در بصره به دنیا آمد » 
 
پاسخهای روشنگر ج 1 ص 62
 
« او مبلغ و نقل کننده از امام مهدی علیه السلام است و از استان بصره عراق است »
 
همان ص 74
 
و می گوید ؛
 
« اسمم احمد است و در شهر بصره در جنوب عراق زندگی می کنم »
 
پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص 109
 
روایات فوق صراحتا یمانی را اهل یمن و ظهور او را از یمن معرفی می کند ، در حالی که احمد الحسن به تصریح خودش اهل بصره است و از بصره دعوت خود را شروع کرده است !چگونه ممکن است احمد الحسن همان یمانی باشد 
 
 
2.احمد الحسن مدعی است که یمانی معصوم بوده و گناه نمی کند ، در حالی که خودش در مقام معرفی خود می گوید ؛
 
« من بنده حقیر به فکرم خطور نمی کرد که از سگ مریضی هم برتر باشم چرا که پرودگار رحیم مرا از گناه بزرگم در پیشگاهش آگاه ساخته است »
 
پاسخهای روشنگر ج 1 ص 23
 
و می گوید ؛
 
« من گناهکار ، تقصیر کار ، کم عمل با خطاهای بسیار هستم »
 
پاسخهای روشنگر ، ج 2 ص92
بنابراین به تصریح خود احمد الحسن او فردی گناهکار و عاصی است و اساسا نمی تواند یمانی موعود باشد که به تعبیر روایت ، هدایت یافته و به تعبیر خود احمد الحسن معصوم است .
 
3.توهین های احمد الحسن به مقام شامخ امامان و پیامبران دلیل دیگری بر رد ادعای گزاف او می باشد .
 
می گوید ؛
 
« علی ( علیه السلام ) دارای منیت و تاریکی و ظلمت بود که اگر این حال را نداشت ، محمد بود »
 
متشابهات ، ج 4 ص 34
 
در تفسیر آیه « والعصر ، ان الانسان لفی خسر » می گوید :
 
« انسانی که در زیان است ، علی ( علیه السلام ) است ، او انسان است و نسبت به محمد زیان دیده است ، پس مقام رسول خدا، بالاتر و عظیم تر از مقام امام علی است »
 
متشابهات ج 3 ص 73
 
و می گوید ؛
 
« باقی انبیاء و رسولان قبل و بعد از ابراهیم ، ستمکاران به خویشتن هستند »
 
الجواب المنیر ج 2 ص 42
 
و می گوید :« همه خلائق ( حتی امامان ) به جز محمد تقصیر دارند »
 
متشابهات ج 3 ص 142
 
و در توهینی بزرگ ، نسبت شرک به امام حسین علیه السلام می دهد و می گوید ؛
 
« شرک نفسانی ، مخفی ترین نوع شرک است و همان منیت می باشد که مخلوق را از آن گریزی نیست ، این منیت او را با ظلمت و عدم در هم می آمیزد و از همین رو به این معنا هر بنده ای از بندگان خدا مشرک می باشد ، امام حسین این معنای شرک و نیز آنچه از شک به همراه دارد را قصد کرده است ، امام حسین فتح المبین را درخواست نمود و از بین رفتن شائبه عدم و ظلمت از صفحه وجودش را  »
 
متشابهات ج 2 ص 32
 
این نسبت های ناروا به هادیان الهی که موارد دیگر آن را بازگو نکردیم ، روشن ترین دلیل بر شرک و کفر احمد الحسن بصری و رد ادعاهای او مبنی بر یمانی و وصی بودن و ... است ، چنان که امام صادق علیه السلام  فرمود ؛
 
«بی احترامی و حرمت شکنی نسبت به  سه چیز مستلزم شرک به خداوند می باشد .بی احترامی به کعبه و به قرآن و به اهل بیت»
 
بحار الانوار ج24 ص186
 
لذا پیامبر گرامی به زیبایی ظهور این فرد از بصره را پیش بینی کرده و فرمود ؛
 
« دجالی هم از بصره خروج می کند که از نسل من نیست و او مقدمه همه دجال هاست » 
 
الملاحم و الفتن ، سید بن طاووس ، ص 248
 
4.اگر چه دلائل فراوان دیگری ، در رد ادعای یمانی بودن احمد الحسن ، دجال بصره وجود دارد ، اما مطلب را خلاصه کرده و می گوییم :
 
 مطابق روایات مذکور در ابتدای کلام ، ظهور ، یمانی و سفیانی کاملا همزمان ، در یک روز و یک ماه و یک سال است است ، چنان که در نقل مذکور آمد ؛ « خروج السفیانی و الیمانی و الخراسانی فی سنه واحده ، فی شهر واحد ، فی یوم واحد »
 
حال چگونه یمانی دروغین ، قبل از سفیانی و خراسانی ظاهر شده است ، در حالی که روایت می گوید ظهور سفیانی و یمانی همزمان است 
 
طرفداران احمد الحسن می گویند ، خروج یعنی قیام مسلحانه ، و احمد الحسن قیام مسلحانه نکرده است و در حال جمع کردن نیرو است 
 
پاسخ می گوییم ؛
 
1. ماده ، خرج ، یخرج ، خروجا ، به معنای هرگونه ظهور و بیرون آمدن است ؛
 
معجم الوسیط ماده خرج 
 
و ابن منظور هم ماده خروج را به معنای هر گونه ظهور می داند که ضد دخول و پنهان شدن است .
 
لسان العرب ج 2 ص 249
 
بنابراین مطابق روایت مذکور ، خروج یعنی اعلام وجود و ظهور یمانی و سفیانی ، همزمان است و آنان پس از اعلام وجود و ظهور ، لشگری ترتیب داده و یکی در راه حق نبرد می کند و دیگری در راه باطل ، و تفسیر « خروج » به « قیام مسلحانه » بدون دلیل و قرینه و خلاف متبادر از مفهوم « خروج » و تصریح « لغت شناسان » است که بطلان چنین تفسیری ، روشن و بدیهی است .
 
2.به فرض هم که « خروج » به معنای « قیام مسلحانه » باشد ، احمد الحسن در سال 1428 قمری به فرماندهی « کرعاوی » و در سال 1429 به فرماندهی « حسن حمامی » جنگیده است که به قیمت کشته شدن تعداد زیادی از افراد بیگناه انجامید ، که پس از برخورد حکومت عراق ، احمد الحسن به غیبت رفت .
 
بنابراین خروج به معنای قیام مسلحانه احمد الحسن هم واقع شده است ، بدون آنکه این قیام همزمان باشد با قیام سفیانی و این بیان هم دلیل دیگری بر کذب و دروغگویی احمد الحسن در ادعای یمانی بودن است .
 
 



:: برچسب‌ها: #امام_زمان #احمد_الحسن #یمانی #سفیانی#دروغین ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : صادق سرگزی
تاریخ : پنج شنبه 7 آذر 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: